مقالات

تفاوت پنجره دوجداره لولایی و کشویی

پنجره دوجداره نسل جدیدی از پنجره ها هستند که بدنه آن ها از آلومینیوم و یا یو پی وی سی ساخته می شود. غیر از نوع جنس بدنه آن ها، دو نوع پنجره دوجداره لولایی و کشویی نیز در بازار موجود است. این نوع پنجره از دو لایه شیشه ساخته می شود که گازی نیز بین دو لایه شیشه قرار داده می شود. همین امر سبب می گردد تا درب و پنجره های دوجداره در برابر باد، باران، طوفان، گرما، سرما، آتش و همچنین سر و صدا و گرد و غبار عایق شوند.

در این مقاله برآنیم تا در مورد پنجره دوجداره لولایی و پنجره دوجداره کشویی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا فرایند خرید پنجره دوجداره  برای شما تسهیل گردد.

پنجره با ساختار لولایی

استقبال زیادی از پنجره دوجداره لولایی به دلیل نوع باز و بسته شدن آن شده است. این نوع پنجره را به دو حالت از بالا و از بغل
می توان باز و بسته کرد. حالت از بالا با زاویه ای 20 درجه باز می شود که هم جای کمی را در فضای داخلی پنجره اشغال می کند و هم تبادل هوا به خوبی و آرامی انجام می شود. پنجره دوجداره لولایی عایق بسیار خوبی در برابر صوت، حرارت و سرما است. قیمت این مدل پنجره دوجداره مناسب و ظاهر آن بسیار شیک و زیبا است به طوری که در طرح های متنوع در بازار وجود دارد. این نوع پنجره دارای دوام بالاست.

عرض پنجره دوجداره لولایی بهتراست بیش از 80 سانتی متر نباشد و ارتفاع آن می تواند حداکثر تا 2 متر طراحی و ساخته شود. این پنجره به علت درزگیری بسیار مناسب به خوبی آب بندی و هوابندی شده و می توان گفت یک انتخاب مناسب جهت خرید پنجره دوجداره است. در حین نصب لولاها می بایست از شابلون ویژه یراق مرتبط استفاده کرد تا عایق بودن پنجره تایید گردد. پیچ آن باید در عمق 1/5 میلی متری نصب شود و لولاها باید قابل تنظیم باشند.

پنجره با ساختار کشویی

این نوع پنجره ها نیز بسیار پرکاربرد هستند. دارای دو نوع یک لنگه بازشو (فقط به یک سمت حرکت می کند) و دولنگه بازشو (دارای دو لنگه متحرک) است. بنابراین این نوع از پنجره دوجداره بیشتر قابلیت باز شدن و دسترسی به فضای بیرون را دارد. این پنجره ها نیز بسیار مقرون به صرفه و بادوام هستند. از این نوع پنجره بیشتر در ابعاد بزرگ استفاده می شود تا نوع بازشوی آن ها راحت تر باشد. امروزه برای طراحی مکان های لوکس و مدرن از این نوع پنجره ها استفاده می گردد به طوری که چشم انداز بیرون حفظ و فضایی دلنشین و ایده آل خلق گردد.

قیمت تمام شده انواع پنجره دوجداره

خرید پنجره دوجداره می بایست از روی آگاهی انجام گردد. در ابتدا باید نیاز مشتری مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با بودجه درخواستی، سلیقه و نوع محلی که قرار است پنجره نصب گردد خرید پنجره دوجداره صورت پذیرد. تولیدکنندگان و فروشندگان معتبری در این حوزه فعالیت دارند که با مشورت با آن ها و استعلام قیمت پنجره دوجداره می توان انتخاب درستی جهت خرید پنجره دوجداره داشت.

عوامل بسیاری بر قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار هستند که برخی از آن ها عبارتند از:
• جنس و برند پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره
• نوع، جنس و ضخامت شیشه ای که در آن استفاده شده
• ابعاد پنجره
• تعداد لنگه
• وجود و یا عدم وجود کتیبه و نوع طراحی آن در صورت وجود
• تعداد بازشو، نوع، ابعاد و جنس یراق آن
پس از مشخص شدن این موارد می توانید از نمایندگی های معتبر فروش، استعلام قیمت پنجره دوجداره را گرفته و خرید کنید.

تعریف و کاربرد شیشه سکوریت دوجداره

فرایند سکوریت شدن شیشه بدین صورت است که شیشه را حرارت داده و سپس در مدت زمان کوتاهی آن را سرد می کنند. این سردی ناگهانی باعث ایجاد ترک های بسیار ریزی در شیشه می شود که حتی قابل دیدن هم نیست. این فرایند باعث مقاومت بیشتر شیشه می شود. به هر حال شیشه سکوریت  یک شیشه ایمن، مقاوم در برابر حرارت و ضربه بوده به طوری که به شیشه نشکن هم معروف است. این شیشه ها در رنگ های مختلف و اندازه های متفاوت در بازار وجود دارند. شیشه سکوریت حرارت تا 300 درجه سانتی گراد را تحمل می کند و چندین برابر شیشه های معمولی قدرت و مقاومت دارد.

از شیشه سکوریت در ورودی های با ابعاد بزرگ استفاده می گردد. همچنین در مکان هایی که امکان حریق و یا سرقت وجود داشته باشد؛ نصب شیشه سکوریت دوجداره انجام می گیرد. برخی از افراد که علاقه زیادی به نمای شیشه ای ساختمان دارند و یا بنا به اقتضای محیط اطراف ساختمان مایل به ساخت ساختمانی با نمای شیشه ای هستند از شیشه سکوریت دوجداره استفاده می کنند.

شیشه های معمولی پس از تولید به ابعاد مورد نظر برش خورده و مجددا وارد کوره می شوند. پس از فرایند سکوریت شدن به کارخانه شیشه های دوجداره منتقل شده و تبدیل به شیشه سکوریت دوجداره می شوند. نصب این گونه شیشه ها می بایست با دقت وظرافت صورت گیرد. قیمت نصب شیشه سکوریت دوجداره به عواملی نظیر ابعاد شیشه و ضخامت آن بستگی دارد. هر چه ابعاد بزرگ تر و ضخامت آن بیشتر باشد هزینه نصب شیشه سکوریت دوجداره نیز بیشترمی شود. از آن جا که شیشه های سکوریت در رنگ های متنوع تولید می شوند رنگ آن هم می تواند در قیمت شیشه دوجداره تاثیرگذار باشد. میزان دوام، نوع و جنس یراق آلات، محل نصب و همچنین میزان مهارت نصاب نیز عوامل مهم دیگر در تعیین هزینه نصب شیشه سکوریت دوجداره هستند.

جمع بندی

پنجره های دوجداره امروزه از پرکاربردترین نوع پنجره ها در ساختمان سازی هستند. با توجه به نوع جنس و نوع مدل بازشوی آن ها می توان آن ها را انتخاب کرد. از طرفی نه تنها پنجره بلکه درب های دوجداره و شیشه های سکوریت نیز از مصالحی هستند که امروزه مخصوصا در ساختمان های مدرن از آن ها استفاده می شود. افراد با توجه به محل استفاده از آن ها و موقعیتی که دارند می توانند آن ها را انتخاب و خریداری نمایند. پنجره های دو جداره لولایی و کشویی، درب های دوجداره و شیشه های سکوریت نمای بسیار شیک و زیبایی به ساختمان ها می دهند.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *