مقالات

همه چیز در مورد شیشه دوجداره مات

شیشه دوجداره مات که به آن شیشه سکوریت سندبلاست نیز گفته می شود، شیشه ای نوین است که ساخت آن از ذهن بشر و پیشرفت تکنولوژی میسر شده است. رفته رفته و با تغییر سلیقه معماران و افراد، ساختمان های با نمای شیشه ای روی کار آمدند. از طرفی روند پیشرفت انواع شیشه های ساختمانی به طوری بود که شیشه دوجداره مات امروزه مورد توجه همه قرار گرفته و در زمینه های مختلف قابل اجرا است. شیشه سکوریت طرح دار، شیشه دوجداره مات ساده، شیشه سندبلاست رنگی، شیشه دوجداره مات طلایی، شیشه دوجداره مات راه راه و شیشه سندبلاست سفید از انواع مختلف این نوع شیشه در بازار هستند. در این مقاله برآنیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شیشه دوجداره مات ارائه دهیم.

فرایند تولید شیشه دوجداره مات

شیشه سکوریت از حرارت دادن شیشه معمولی، معمولا در دمای 700 درجه سانتی گراد و سرد کردن آن در مدت زمان کوتاه ساخته می شود. مرحله سرد شدن آن باید سریع اتفاق بیفتد تا خاصیت سکوریت را داشته باشد. حال با پرتاپ شن و ماسه با فشار زیاد هوا به شیشه سندبلاست تبدیل می شود. معنای لغوی سندبلاست شن پاشی است. به عبارتی در حین سندبلاست شدن لایه ای نازک از روی شیشه برداشته و سندبلاست روی آن قرار می گیرد. امروزه سندبلاست را به عنوان یک طرح و اثر هنری می شناسند.

سندبلاست به دو روش دستی و یا اتوماتیک تولید می شود. سندبلاست اتوماتیک روشی بسیار تمیزتر و دقیق تر است. ماده اصلی سندبلاست ساینده ها هستند که با توجه به نوع شیشه و کاربرد آن در ابعاد و اندازه های سختی متفاوت مصرف می شوند. برای سندبلاست کردن شیشه سکوریت به کمپرسور هوا، دیگ و همچنین نازل سندبلاست نیاز است. عملیات سندبلاست بر روی انواع شیشه اعم از شیشه خام، شیشه سکوریت و لمینت انجام می گیرد.

شیشه دوجداره مات به چند نوع تقسیم می شود؟

در قسمت قبل نام انواع شیشه سکوریت سندبلاست شده را بر اساس طرح های مختلف معرفی کردیم. در ادامه به معرفی جزئیات بیشتر چند شیشه سکوریت سندبلاست می پردازیم.

شیشه سندبلاست طرح دار

طرح های بسیاری مانند لوگو و یا هر طرح خاص دیگری که مدنظر مشتری باشد قابلیت اجرا بر روی شیشه سکوریت سندبلاست را دارد. امروز استفاده از این نوع شیشه سکوریت طرح دار مورد استقبال همه افراد در مکان های مختلف قرار گرفته است. برخی نیز از شیشه سندبلاست سفید و یا سندبلاست مات استفاده می کنند. به طور مثال برای جداکردن رختکن از فضای حمام و یا دوش از شیشه دوجداره مات استفاده می گردد. برای نصب پارتیشن های مختلف در یک شرکت و یا اداره می توان از شیشه سکوریت طرح دار با طرح لوگوی آن شرکت یا اداره استفاده کرد.

شیشه سندبلاست کابینت

یکی از کاربردهای شیشه سندبلاست، نصب شیشه سکوریت سندبلاست کابینت است. در طراحی و دیزاین مدرن آشپزخانه ها از شیشه های سندبلاست استفاده می شود. برخی از افراد با توجه به طرح های خاصی که مدنظر دارند سفارش شیشه سکوریت سندبلاست کابینت می دهند. این شیشه ها علاوه بر زیبایی ظاهری که به آشپزخانه می بخشند فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن را به دلیل دید کم از دوطرف شیشه جدا می کند.

قیمت شیشه سندبلاست چگونه محاسبه می شود

قیمت شیشه سندبلاست به عوامل بسیاری بستگی دارد که اندازه و ابعاد آن مهم ترین عامل است. شیشه سکوریت قیمت ثابتی ندارد و با توجه به اندازه ابعاد، میزان چسبی که در آن استفاده شده، نوع طرح انتخابی، خرید شیشه سکوریت تهران یا هر شهر دیگری و عوامل مختلف دیگر، قیمت شیشه سندبلاست متغیر خواهد بود. عامل مهم دیگر نحوه نصب شیشه سکوریت است. هر چه نصاب در این حوزه حرفه ای تر و دارای سابقه کار بیشتر باشد بالطبع نصب شیشه سکوریت با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد گرفت. بنابراین شیشه سندبلاست قیمت های مختلفی دارد که برای خرید شیشه سکوریت تهران و یا نمایندگی های دیگر در شهرهای دیگر بهتر است از چندین مرکز معتبر مشخصات شیشه سکوریت قیمت و نحوه نصب آن را استعلام گرفت.

راهنمای خرید و نصب شیشه دوجداره مات

جهت خرید و نصب شیشه سکوریت بهتر است ابتدا از یک نمایندگی معتبر مشاوره گرفت. بدین صورت که نیاز و خواسته خود را به صورت کامل و دقیق به مشاوران این حوزه بیان کرده و مکانی را که قصد نصب شیشه سکوریت دارید به مشاور نشان دهید. پس از مشاوره شما یک انتخاب حرفه ای خواهید داشت. پس از انتخاب و خرید مقرون به صرفه نوبت به نصب صحیح شیشه سکوریت سندبلاست می رسد. نصب می بایست به طور حرفه ای با اندازه گیری های دقیق و لوازم و تجهیزات مناسب در اسرع وقت و دقت و سرعت لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب شیشه دوجداره سکوریت

جمع بندی

شیشه سکوریت سندبلاست محصول جدید و مدرنی از شیشه ها است که در طرح ها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارد. از این شیشه ها در ساختمان های مسکونی مانند شیشه سکوریت سندبلاست کابینت، حمام و دستشویی، بالکن ها، در پارتیشن بندی شرکت ها، ادارات و مکان های ورزشی استفاده می گردد. شیشه سکوریت سندبلاست در انواع طرح ها تولید و عرضه می گردد که بنا به نوع و مکان استفاده طرح مناسب انتخاب و سرانجام نصب شیشه سکوریت انجام می شود.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *