مقالات

راهنمای کامل نصب شیشه دوجداره سکوریت

در شرکت صنایع شیشه تهران دیس انواع شیشه سکوریت با کیفیت برای مصرف کنندگان تهران و سراسر ایران به صورت پخش عمده تهیه و عرضه می شود. شیشه سکوریت دوجداره نشکن مناسب نصب در پنجره دوجداره ساختمان ها برای ایجاد فضای عایق در برابر صدا، گرما و سرما به کار می رود.

پس از انتخاب و خرید شیشه سکوریت نوبت به نصب شیشه سکوریت می رسد. برای نصب آن نیز همانند نصب پنجره سکوریت دوجداره می بایست نکاتی مورد توجه قرار گرفته تا فرایند تکمیل خرید و در نهایت رضایت از خرید صورت پذیرد. با ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی به دست آورده و با نحوه نصب شیشه سکوریت نیز آشنا شوید.

تعریف و کاربرد شیشه سکوریت

شیشه سکوریت امروزه یکی از پرکاربردترین شیشه ها به دلیل مقاومت بالا و ظاهری زیبا در صنعت شیشه است. ابعاد شیشه سکوریت متفاوت بوده و در انواع مختلف در بازار موجود است. ممکن است نام شیشه سکوریت را با شیشه نشکن و یا میرال شنیده باشید. این نوع شیشه به دلیل فرایندی که روی آن انجام می گیرد در برابر حرارت، باد و طوفان، ضربه و در نهایت سرقت ایمن است. به همین جهت از شیشه سکوریت در انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، اتومبیل ها، آشپزخانه و لوازم آشپزخانه، گوشی های تلفن همراه و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم نصب شیشه سکوریت

نصب شیشه سکوریت نیز به اندازه خرید شیشه سکوریت مهم است. نمایندگی ها غیر از فروش شیشه سکوریت می بایست در زمینه نصب آن نیز آماده ارائه خدمات حرفه ای باشند. زیرا نحوه نصب آن به گونه ای مکمل فروش شیشه سکوریت است.

قبل از خرید و نصب شیشه سکوریت باید ابعاد شیشه سکوریت به دقت و درستی مشخص شود؛ زیرا پس از تولید امکان برش شیشه سکوریت به دلیل ریسک بالا در اثر آسیب شیشه وجود نخواهد داشت. جهت نصب شیشه مخصوصا شیشه های در ابعاد بزرگ می بایست چند تکنسین حرفه ای، شیشه سکوریت را در جای مناسب به صورت دقیق جای گذاری کنند. نصب شیشه سکوریت به دو روش دستی و ریلی امکان پذیر است. البته که روش ریلی روشی ایمن تر و جدیدتر است. اکثر نصاب های شیشه سیکوریت امروزه از روش ریلی و ثابت جهت نصب شیشه سکوریت استفاده می کنند.

شیشه سکوریت ریلی چگونه نصب می شود

در ابتدا ابعاد شیشه سکوریت اندازه گیری و سپس برش شیشه انجام می شود. مرحله بعدی زیرسازی است. اگر اندازه ها دقیق باشد کار آسان تر است در غیر این صورت و با وجود اختلافاتی در اندازه ها، نصاب از کتبیه استفاده می کند. پس از این مرحله نوبت به نصب غلطک و هنگرهای شیشه و سپس ریل است. پس از سوار کردن شیشه در جای خود جهت نصب دستگیره ها، قفل و موارد دیگر سوراخکاری شیشه صورت می گیرد.

شیشه سکوریت ثابت چگونه نصب می شود

نوع نصب به روش ثابت نیز شبیه به روش ریلی است. با این تفاوت که نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت ممکن است کمی سخت تر از ریلی باشد. به همین جهت بهتر است نصب این نوع از شیشه ها به دست افراد باسابقه و ماهر انجام پذیرد. سوراخکاری شیشه سکوریت می بایست با دقت بسیار و با تجهیزات مناسب این کار انجام شود تا شیشه نشکند و منجر به خسارت نگردد.

بهترین قیمت شیشه سکوریت کدام است

همان طور که گفته شد شیشه سکوریت قیمت متفاوتی در بازار دارد که عمده تفاوت در قیمت ها به اندازه و ابعاد شیشه سکوریت درخواستی، نوع پروژه، کیفیت کار و همچنین تولیدکنندگان و نمایندگی های فروش بستگی دارد. این شیشه ها نیز مانند خرید و نصب پنجره سکوریت دوجداره نیاز به استعلام قیمت از نمایندگی های معتبر را دارند. در صورت مشاوره می توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

 بنابراین برای استعلام قیمت می بایست فاکتورهایی را در نظر گرفت و به فروشندگان مشخصات دقیق شیشه درخواستی را اعلام نمود تا قیمت دقیق برآورد گردد.

نکات مهم در خصوص نصب شیشه سیکوریت

  • پس از خرید شیشه سکوریت حمل آن می بایست به وسیله ماشین های مخصوص انجام شود.
  • از آن جا که ابعاد این شیشه در نحوه نصب آن تاثیر دارد و امکان برش شیشه سکوریت بعد از برش کاری اولیه، سخت و گاهی غیرممکن است؛ بنابراین از صحت اندازه گیری دقیق مطمئن شوید.
  • در هنگام نصب نباید به گوشه ها و لبه های شیشه ضربه وارد شود.
  • سعی کنید در هنگام نصب شیشه میرال هیچ گونه خراشی بر روی شیشه نیفتد.
  • در هنگام نصب همه چیز باید به آرامی و با حوصله انجام شود. هر گونه فشار و سختی در نصب به معنای روش نادرست نصب تلقی می شود. فشار زیاد ممکن است به این شیشه ها آسیب برساند.
  • نصاب باید نهایت دقت، سرعت و کیفیت را در هنگام نصب این نوع شیشه داشته باشد.
  • همه ابعاد و زوایای شیشه می بایست پس از نصب تراز باشند.
  • پس از نصب چندین مرتبه شیشه را باز و بسته کنید تا از درست کار کردن و تراز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

نکات پایانی

به هر حال پس از هر خرید و نصب پنجره سکوریت دوجداره و محصولاتی از این قبیل بحث نگهداری و تعمیر نیز بسیار مهم است. خدماتی مانند رگلاژ شیشه میرال، رگلاژ استپ و درب شیشه ای آن از پرکاربردترین مواردی است که هر چندوقت یکبار می بایست توسط نصاب و تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

در برخی اوقات نیز بر اثر دلایلی نیاز به تعویض شیشه میرال وجود دارد. در این صورت بهتر است از تجهیزات و اتصالاتی باکیفیت استفاده کنیم. در زمان تعویض شیشه نیاز به تعوض یراق آلات، انواع بست ها، لولاها، دستگیره ها و قفل ها است. بنابراین استفاده از اتصالات باکیفیت دوام و عمر استفاده از این شیشه را افزایش می دهد. استفاده از جنس های مرغوب و همچنین تکنسین باتجربه، باعث جلوگیری از هزینه های اضافی تعویض و تعمیر می گردد.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *