مقالات

آشنایی با انواع شیشه طرح دار مشجر و کاربرد آن

شیشه طرح دار مشجر

شیشه طرح دار مشجر از چند جهت قابل اهمیت است؛ یکی اینکه امروزه طراحی روی شیشه، یکی از زیباترین ترفندهای دکوراسیون به شمار می رود؛ و دیگر اینکه شکست نور در شیشه های طرح دار با شیشه های معمولی متفاوت بوده و شکل جذاب‌ تری را می‌سازد. طراحی های روی شیشه می ‌تواند دارای اشکال هندسی و طرح ها و نقش های مختلف مورد پسند شما باشد؛ طرح روی شیشه نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است. در ادامه به برخی از این طرح‌ها می‌پردازیم.

استفاده از شیشه طرح دار در دکوراسیون

طراحی نقش نگار روی شیشه ها، یکی از بهترین ایده ها در زمینه طراحی و دکوراسیون است؛ این ایده ناب برای طراحی درب ها بسیار مناسب بوده، بنابراین شما می توانید از این طرح و ایده در منزل ها و آپارتمان ها یا محل کار خود استفاده کنید.

شیشه طرح دار مشجر

طراحی شیشه سند بلاست

در این روش طراحی هر طرح و نقشی که مد نظر شماست به صورت سند بلاست روی شیشه پیاده می ‌شود. برای ساختن و طراحی این دسته از شیشه ‌ها، نیاز است سطح شیشه تراشیده شود؛ با تراشیده شدن، شیشه حالت مات به خود می ‌گیرد. البته نکته ‌ی قابل توجه اینجاست که تراش های ایجاد شده بر روی شیشه، به صورت عمیق نیست و با تراش جزئی و سطحی که توسط دستگاه صورت می‌ گیرد، این تراش ‌ها انجام می‌ پذیرد.
طرح روی شیشه سکوریت ساتیا گونه ای دیگر از سند بلاست است و فرق آن در این است که ‌نمی ‌توان طرح مد نظر و خاصی را روی شیشه حکاکی کرد؛ چرا که مات بودن شیشه ها در این طرح به صورت یکنواخت و کامل بوده است؛ همین یکنواختی باعث شده است که نتوان طرح‌ های مورد نظر را بر روی آن ایجاد نمود. در میان شرکت های خصوصی و دولتی استقبال زیادی از طرح روی شیشه ساعت شده است. در این مکان ها معمولاً لوگوی شرکت روی شیشه حکاکی می شود. هک آتیه لوگوی شرکت روی شیشه معمولاً به صورت سندبلاست صورت می گیرد. این کار علاوه بر زیبایی آن، جنبه تبلیغاتی نیز دارد.

شیشه سکوریت طرح دار استیند گلاس

در این دسته از شیشه‌ها ما شاهد سه بخش هستیم:

حکاکی

اسید کاری

سند بلاست

این طرح به عقیده بسیاری از افراد، یکی از زیباترین شیشه های دکوراتیو است. شیشه نشکن استیندگلاس معمولا به صورت دو جداره تولید می گردد. در بخش های مختلف یک ساختمان، این شیشه ها کارایی بسیاری دارند؛ به عنوان مثال می توان آن ها را به عنوان پنجره و یا درب استفاده نمود.

شیشه طرح دار چاپی

این نوع شیشه یکی از پرطرفدارترین شیشه های میرال طرح دار است. در این نوع شیشه سکوریت، طرح مورد نظر را به صورت رنگی روی شیشه پیاده می ‌کنند که مانند یک نقاشی روی شیشه است.
ساخت شیشه چاپی برای اولین بار در دو کشور واقع در اروپا صورت گرفت. این دو کشور عبارت اند از آلمان و ایتالیا. پس از آنکه استفاده زیادی از شیشه های چاپی در آلمان و ایتالیا توسط مردم صورت گرفت، تنها پس از مدتی شاهد گسترش این نوع شیشه در سایر کشورهای جهان نیز بودیم؛ در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در کشور ما این شیشه ها وارد بازار و عرضه عمومی شد.
از آن پس با واردات دستگاه ‌های مختلف چاپ شیشه از دو کشور چین و ایتالیا، چاپ تصویر بر روی شیشه در کشور ما نیز رواج پیدا کرد؛ به طوری که در برج ها و ساختمان های مدرن و لوکس از این نوع شیشه ها استفاده زیادی می شود. عمده استفاده این نوع شیشه در درب های ورودی است.

شیشه طرح دار مشجر
شیشه طرح دار مشجر

شیشه طرح دار لمینت

در برخی پروژه ها امکان شکستن شیشه وجود دارد چراکه ابعاد شیشه زیاد بوده و نیز طرح پیاده شده در آن به صورت فریم لس یا بدون قاب می باشد. در این گونه موارد بهترین راه استفاده از شیشه طرح دار لمینت است.
برای تهیه این نوع شیشه از PVB و SGP استفاده می‌شود. برای این کار مراحل مختلفی طی می‌گردد. ابتدا این شیشه ها در طرح های مات یا رنگی تولید می شوند. پس از اینکه مرحله تولید این شیشه ها به صورت طرح دار به اتمام رسید، در مرحله بعدی شیشه ساده با کمک PVB بر روی شیشه‌ ای که از قبل طرحدار شده است، قرار می ‌گیرد.

شیشه طرح دار هوشمند

یکی دیگر از انواع شیشه های سکوریت، شیشه های طرح دار هوشمند می باشد. این دسته از شیشه ها دارای قابلیت های بسیار ویژه و جذابی هستند؛ از جمله اینکه یک ریموت دارد که با استفاده از آن می توان شیشه را از حالت مات به شفاف در آورد. همچنین هنگامی که شیشه در حالت شفاف قرار دارد می توان با استفاده از ریموت آن را به حالت مات در آورد. شیشه طرح دار هوشمند در مجله های معتبر مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می شوند.

شیشه میرال طرح دار دوجداره

برای ساخت شیشه های دوجداره سکوریت، در مرحله‌ی اول، طرحی که در نظر گرفته‌ ایم، بر روی شیشه اعمال می‌شود. در مرحله بعدی شیشه های سکوریت درون یک کوره که حرارت بسیار بالایی دارد قرار می گیرند.
این مرحله به منظور سکوریت شدن شیشه ها و افزایش استحکام آن هاست. سپس پس از قرار گرفتن این شیشه ها در حرارت بالا نوبت به مرحله بعدی است که همان قرار گرفتن یک اسپیسر فلزی بین دو شیشه است. وقتی به اتمام مراحل ذکر شده رسیدیم اطراف شیشه با چسب پوشش داده می‌ شود.

شیشه طرح دار خم

یکی دیگر از انواع شیشه های میرال، شیشه های طرح دار خم هستند. برای این که این دسته از شیشه ها ساخته شود ابتدا شیشه را در ابعادی که مورد نظر ماست، برش می دهیم. پس از ایجاد این برش، نوبت به ایجاد و ساخت یک قالب فلزی با شعاع خم می ‌رسد؛ در مرحله آخر شیشه همراه قالب فلزی خود وارد کوره می شود تا شیشه فرم قالب فلزی را به خود بگیرد.

شیشه طرح دار مشجر

کلام آخر

امروزه طرح روی شیشه یکی از پرطرفدارترین ترفند ها برای زیبا سازی دکوراسیون است طراحی این نوع شیشه مدلهای مختلف و متنوعی دارد، مانند: طراحی با گل های رنگارنگ، طراحی شیشه سند بلاست، طراحی روی شیشه میرال ساتیا، شیشه طرح دار چاپی، شیشه طرح دار لمینت، شیشه طرح دار دوجداره، شیشه طرح دار خم، شیشه طرح دار اسید کاری شده، شیشه طرح دار گرد، شیشه طرح دار هوشمند، شیشه طرح دار اکریلیک؛ شما می توانید از این نوع شیشه برای دکوراسیون محل کار یا منزل خود استفاده کنید.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *