مقالات

مقایسه پنجره دوجداره آلومینیومی و UPVC

پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC نسل جدیدی از پنجره ها هستند که غیر از زیبایی ظاهری آرامش را نیز به همراه دارند. این نوع از پنجره ها همان طور که از نامشان پیداست دوجداره بوده یعنی از دو لایه شیشه تشکیل شده اند. عایق بسیار خوبی در برابر صدا، گرما، سرما، گرد و غبار بوده و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند.

قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی ارزان تر از آلومینیومی بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل مقاومت پنجره دوجداره آلومینیومی بیشتر است. در این بخش به توضیحاتی در مورد انواع پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC، ویژگی ها و مزایای آن ها خواهیم پرداخت.

پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره از دولایه شیشه که بین آن با گاز آرگون و یا SF6 پر می شود ساخته می شوند. بدنه این نوع از پنجره ها آلومینیومی و یا از جنس UPVC می باشد. خرید پنجره دوجداره تهران و یا سایر شهرها نیز شامل همین دو نوع جنس پنجره دوجداره است. قیمت پنجره دوجداره به عوامل بسیاری بستگی دارد که در ادامه به صورت دقیق به این موضوع پرداخته خواهد شد. قیمت خرید پنجره دوجداره تهران و سایر استان ها به صورت خرید عمده و یا خرید از نمایندگی های معتبر دارای گارانتی، می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

انواع پنجره دوجداره

این نوع از پنجره از لحاظ جنس بدنه به دو نوع پنجره دوجداره آلومینیومی یا یو پی وی سی در بازار وجود دارد، اما آن ها را می توان براساس مدل و نوع باز و بسته شدن به انواع پنجره کشویی و لولایی یک طرف و یا دوطرف بازشو، پنجره دوجداره فرانسوی با مولیون متحرک، فولکس واگنی، آکاردئونی، کمانی و محوری تقسیم کرد.

پنجره دوجداره آلومینیومی

جنس بدنه پنجره دوجداره آلومینیومی از فلز آلومینیوم است. رنگ آن نقره ای است. در صورت سفارش می توان از رنگ های دیگر نیز بر روی بدنه استفاده کرد. شیشه های دوجداره این نوع پنجره درون قاب قرار می گیرد. پنجره دوجداره آلومینیومی به راحتی نصب شده و در انواع ساختمان اعم از ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه سکوریت دوجداره بر روی انواع پنجره دوجداره آلومینیومی نصب می گردد.

معایب پنجره دوجداره آلومینیومی

• این نوع پنجره در برابر آتش مقاومت دارد اما رسانای حرارتی است.
• با استفاده بیش از حد و استفاده نامناسب ممکن است پس از مدتی در هنگام باز و بسته شدن روان نباشد.
• در برابر خوردگی و مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بسیار بالایی به اندازه پنجره های دوجداره یو پی وی سی ندارد.
• زیبایی این نوع پنجره به اندازه زیبایی پنجره های UPVC نیست.

مزایای استفاده و نصب پنجره دوجداره آلومینیومی

• نصب این نوع پنجره به راحتی و با سرعت انجام می شود.
• پنجره دوجداره آلومینیومی دارای استحکام و مقاومت بالایی است. بنابراین عمر و دوام بسیاری نیز دارد.
• دارای وزن کم است.
• دارای قابلیت رنگ پذیری می باشد.
• شیشه های دوجداره و سه جداره به راحتی بر روی آن نصب می گردند.

پنجره دوجداره UPVC

UPVC ماده ای سفت و مقاوم است که با توجه به ویژگی های استحکام و مقاومت بالا، دوام بالا، خاصیت رنگ پذیری و موارد دیگر برای استفاده در بدنه و قاب پنجره دوجداره بسیار مناسب است. این نوع از پنجره های دوجداره عایق خوبی در برابر صدا و حرارت و دماهای بالا و یا پایین هستند. پنجره دوجداره از جنس UPVC زنگ نمی زند. شیشه سکوریت دوجداره بر روی انواع پنجره دوجداره آلومینیومی نصب می گردد.

معایب پنجره دوجداره UPVC

• برای کارایی بهتر حتما می بایست از پروفیل باکیفیت در ساخت پنجره دوجداره UPVC استفاده کرد.
• استفاده از گالوانیزه ها و لاستیک های بی کیفیت باعث ناکارآمدی این نوع پنجره شده و باعث می شود پنجره بر اثر فشار و یا استفاده طولانی مدت خم گردد.
• نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی در طبقات بسیار بالا به دلیل فشار هوای بالا، باعث دفرمگی پنجره می گردد و از درصد میزان عایق آن کاسته می شود.

مزایای استفاده و نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی

• نصب این گونه پنجره ها ارزان، راحت و سریع است.
• قیمت پنجره دوجداره UPVC ارزان تر از پنجره دوجداره آلومینیومی است.
• نگهداری از این نوع پنجره نسبت به پنجره دوجداره های دیگر مانند آلومینیوم راحت تر است.
• بسیار کارآمد است.

پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC ؟ کدام بهتر است؟

برای پاسخ به پرسش انتخاب و خرید پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC می بایست تفاوت های قیمتی، میزان مقاومت و دوام هر یک، میزان عایق بودن، تنوع و موارد دیگر را مورد بررسی قرار داد. سپس با در نظر گرفتن شرایط ساختمان و مکان مورد نظر جهت استفاده از پنجره های آلومینیومی و یا UPVC یکی را انتخاب و پنجره دوجداره مورد نظر را خریداری کرد.

  • مقاومت پروفیل های یو پی وی سی نسبت به خوردگی در برابر انواع گازها، آلودگی ها، باران های اسیدی بیشتر از پروفیل آلومینیومی است. بنابرین اگر در شهرهای بزرگ و شلوغی مانند تهران زندگی می کنید بهتر است از پنجره های دوجداره UPVC استفاده کنید.
  • ظاهر پنجره های دوجداره آلومینیومی به دلیل شفافیت آن ها بر اثر استفاده از انواع رنگ های پودری مدرن تر و زیباتر است.
  • پروفیل آلومینیومی سبک تر و در عین حال از استحکام بیشتری نسبت به پروفیل پنجره های دوجداره UPVC برخوردار است.
  • پنجره های آلومینیومی در طول مدت استفاده به علت طراحی و جنس مقاوم دچار ترک، تاب و تورم نمی شوند.
  • پنجره های UPVC در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم تر از پنجره های دوجداره آلومینیومی هستند. بنابراین عایق حرارتی بهتری هستند.
  • پنجره های دوجداره UPVC با محیط زیست سازگارتر هستند. و می توان آن ها را بازسازی کرد.
  • قیمت پنجره های دوجداره UPVC نسبت به پنجره های دوجداره آلومینیومی کمتر است.

رعایت نکات مهم در حین خرید پنجره دوجداره تهران

برای خرید هر محصولی می بایست قبل از اقدام به خرید نکات بسیار مهمی را رعایت کرد تا با بهترین انتخاب یک خرید خوب و مقرون به صرفه را تجربه کرد. در مورد خرید پنجره دوجداره تهران و یا شهرهای دیگر نیز رعایت همین موضوع صدق می کند. بهتر است در هنگام خرید از رعایت استانداردهای لازم در تهیه و حتی مونتاژ و نصب پنجره دوجداره اطمینان حاصل کنید. مثلا از جنس بدنه و شیشه دولایه و حتی میزان گاز تزریق شده در بین شیشه ها مطمئن شوید. نصب پنجره دوجداره طبق استاندارد صورت گرفته باشد به طوری که از اتلاف انرژی جلوگیری کند و هیچ گونه درزی در نصب آن وجود نداشته باشد. یراق آلات پنجره دوجداره می بایست با توجه به وزن لنگه ها خریداری گردد.

انواع پنجره دوجداره در تهران دارای کیفیت و تنوع بسیار بالاست که خرید پنجره دوجداره تهران را به یک تجربه بسیار خوب در بین خریداران و عمده فروشان این محصول تبدیل کرده است. بسیاری از نمایندگی های سایر شهرها خرید پنجره دوجداره تهران را در راس کار خود قرار داده به طوری که در سراسر کشور نمایندگی های بسیاری با برندهای مختلف وجود دارد. شما حتی می توانید در هر شهری که هستید برای خرید انواع پنجره دوجداره از تهران اقدام کرده و نوع درب و پنجره درخواستی خود را سفارش دهید.

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره به عوامل بسیاری بستگی دارد. به همین جهت برای استعلام قیمت از هر تولید کننده و یا نماینده فروش ابتدا می بایست سایز و ابعاد موردنظر، نوع متریال استفاده شده پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC و میزان مقاومت آن ها، مدل پنجره و همین طور هزینه نصب پنجره دوجداره، نوع جنس شیشه و رنگ آن، نوع یراق آلات و کیفیت آن و عوامل بسیار دیگر در قیمت پنجره دوجداره بستگی دارد. در کل پنجره های دوجداره UPVC دارای قیمت پایین تری نسبت به پنجره های دوجداره آلومینیومی هستند.

جمع بندی

پنجره دوجداره آلومینیومی یا UPVC نسل جدید از پنجره ها هستند که غیر از زیبایی ظاهری که به ساختمان ها می دهند مزایای بسیاری نیز دارند. امروزه از پنجره دوجداره در تمام ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری و تجاری استفاده می گردد. حتی شیشه سکوریت دوجداره نیز امروزه در اکثر ساختمان ها بنا به موقعیت و یا سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس، مدل و نصب پنجره دوجداره از عوامل تاثیرگذار در قیمت پنجره دوجداره هستند که می توانید قبل از خرید آن، این عوامل را مدنظر قرار دهید. درخصوص تفاوت بین پنجره های دوجداره آلومینیومی و UPVC باید گفت مقاومت، طول عمر و استحکام پنجره های دوجداره آلومینیومی به دلیل جنس بدنه آن ها، بیشتر از UPVC است. از طرفی تنوع و کیفیت در آن ها به دلیل استفاده از رنگ های باکیفیت بهتر است، اما پنجره های UPVC عایق حرارتی بهتر، سازگارتر با محیط زیست و دارای قیمت پایین تر هستند.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *